tisdag 9 oktober 2012

Att skriva blogg

Här sitter jag och skulle vilja blogga. Jag vet att jag hade flera bloggidéer i går, men nu är de bortblåsta eller så verkar de inte så bra längre. Konstigt det där med idéer. De kan kännas så jättebra när de dyker upp, men när man senare tar upp idén igen så inser man att den inte alls var så bra.

Ganska ofta skriver jag mail, blogginlägg eller liknande, sedan låter jag det ligga till sig över natten innan jag skickar det. Speciellt om det gäller något känsligt eller viktigt så är det bra att låta texten ligga till sig. Texten tolkas ju alltid av mottagaren och det kan vara svårt att förutse hur en text tas emot och tolkas. Alla läsarens förutfattade meningar vägs in när läsaren läser det jag skrivit. Ändå tycker jag om det skrivna ordet. Det är mycket användbart och smidigt när det används på rätt sätt.

Så blev dagens inlägg. Nästa gång kanske jag har något att säga också ;)

Inga kommentarer: