torsdag 2 augusti 2012

Kanot i dagvattenrör

För er som fortfarande tror att jag är en vettig, normal och klok människa så kan ni sluta läsa här för att fortsätta att leva i den villfarelsen! För er andra kan jag berätta om gårdagens lilla äventyr.

Som jag skrev för ett tag sedan så ligger vår kanot just nu i vår trädgård i stället för hos mina föräldrar. Jag nämnde det för vänner som vi brukar leta geocacher ihop med. Då kom iden om att ta en klurig cache som ligger långt in i ett dagvattenrör. Många andra geocachare har tagit den genom att vada in med eller utan vadarbyxor. Vi hade ingen lust att gå i det där vattnet, men kanot kändes som ett bra alternativ.

Vi bestämde oss för att göra ett försök efter att affärerna stängt. Röret börjar strax bredvid parkeringen till stans största köpcentrum. Vi ville undvika att allt för många nyfikna skulle undra vad vi höll på med när vi lastade av en kanot mitt i stora köpcenterområdet. Det kanske inte är helt vanligt eller normalt att paddla kanot i den lilla dammen som finns där röret börjar (slutar?).

I går kväll lastades kanoten och vi åkte iväg. Det var ganska folktomt. Vi hittade ett lämpligt ställe att stoppa i kanoten. Det var en del vass i vägen så vi hade lite svårt att komma loss först. Väl inne i tunneln var det inga problem att paddla. Den kändes rymlig och bra. Naturligtvis hade vi var sin pannlampa, för annars hade det varit mörkt.

Ett par hundra meter in under varuhuset hittade vi cachen som vi letade efter. Vi skrev nöjda i loggboken. Det gick inte att vända kanoten så vi vände oss i stället och paddlade sedan ut. På en timme var jag hemma igen. Jag trodde inte att det skulle gå så lätt.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Det är väl fullständigt normalt att paddla kanon inne i stadens rörsystem.....:-)

Cicki sa...

Kanot ska det ju stå......:-)

Camilla sa...

Tack Cicki! Jag visste väl att det var helt normalt ;)