fredag 10 augusti 2012

En bra dag

Vilken mysig födelsedag jag har haft idag. Jag har hunnit med en massa mysiga saker.

I vår familj är det tradition att få frukost på sängen på sin födelsedag. Eftersom jag skulle jobba idag och det kändes grymt att köra upp de skollediga barnen så dags så föreslog jag att vi skippade firandet på morgonen och sköt upp det till eftermiddagen.
Cissi kunde dok inte vänta. Denna snygga muggen som hon målat fick jag redan på morgonen.

Jag var tidigt på jobbet och kämpade med att få min testkod att fungera, något jag började med före semestern. Vid tvåtiden fungerade det som det skulle. Skönt! Då var det bara att snygga upp och avsluta denna två dagar långa arbetsvecka.

Jag cyklade nöjd hem för att fira med tårta och paket med familjen. Övrig släkt gratulerade i förra veckan då vi firade tre födelsedagar på en gång. Idag skulle vi bara fira lite grann och ha det rätt slappt.

När jag svänger in på vår gata så står en bil utanför vårt hus. Jag konstaterar snabbt att det är mamma och pappas bil. Spontanbesök, så kul! Det blev paketöppning och fika.

När mamma och pappa åker hemåt så är himlen klarblå och det är en skön eftermiddagssol. Vi bestämmer oss för att göra en kort utflykt till Berg och strosa lite utmed Göta Kanal. Vid kanalen är det bakluckeloppis där Cissi köper ett gammalt spel som hon letat efter länge. Sen är hon nöjd!
På andra sidan kanalen har de just den här kvällen några små stånd. Vid ett av stånden ska man kasta en ärtpåse för att få ner burkar. Alla nerkastade burkar ger en cowboyhatt. Martin testade lyckan, men vann en nyckelring.

Efter en liten promenad kom vi förbi burkståndet igen. Martin vill då göra ett nytt försök att vinna en hatt. Han går fram och betalar och talar om att nu ska han vinna en hatt. Han kastar och lyckas som tur är få ner alla burkar och får lycklig sin hatt.
På hemvägen passerar vi ett ställe där en vän och hans vänner letar en geocache. De har ringt oss flera gånger under kvällen för att få lite tips på vägen. Nu är vi nyfikna på hur det gått. Vi stannar och får några minuters pratstund med dem.

Kvällen avslutas i hemmets lugna vrå. En omväxlande, trevlig och ganska slapp födelsedag :)

2 kommentarer:

Cicki sa...

Grattis i efterskott.

Maud/En bok om dagen sa...

Grattis! Det låter som en skön födelsedag! :-)