måndag 31 oktober 2011

Shopping i Linköping

Idag var första vardagen på barnens höstlov. Eftersom jag är hemma hela veckan så har jag diskuterat med barnen vad de vill göra under veckan, utan att flänga iväg hela veckan.

Ullared har varit ett av förslagen. Efter att ha funderat lite till så kändes det onödigt att åka bil i sex timmar (tre timmar åt varje håll) för att göra av med en massa pengar. Ett tag funderade jag på att åka till A6 i Jönköping i stället. Det är i alla fall bara 2 timmar (en timme åt varje håll) i bil. Efter ytterligare funderande så konstaterade jag att det säkert är samma affärskedjor i Jönköping som i Linköping. Det hela slutade med att Cissi och jag tog en eftermiddag med shopping i vår egen stad.

Vi tog bilen och åkte runt till några olika affärer som inte ligger i stora shoppinggallerian eller i city. Vi hade trevligt och köpte lite småsaker och Cissi köpte en vinterjacka. Sedan åkte vi förbi mitt favoritbageri och köpte bröd och bullar. Slutligen hamnade vi i city. Där gick vi runt i några affärer och konstaterade att vi inte hittade någon bättre jacka än den som Cissi redan köpt. Skönt då vet vi det!

I en affär hittade Cissi ett par kängor. Sedan gick vi runt i övriga skoaffärer och konstaterade att det inte fanns snyggare kängor. Skönt då har vi koll på det också!

Sedan kom problemet när vi skulle gå tillbaka och köpa kängorna. Jag hade inte mitt bankkort i plånboken! Efter mycket funderande insåg jag att jag glömt kortet i parkeringsautomaten när jag betalade parkeringen. Där fanns naturligtvis inte kortet kvar när vi kom tillbaka dit. Det blev till att åka hem och spärra kortet.

En trevlig eftermiddag, med lite snöpligt slut.

Inga kommentarer: