fredag 21 oktober 2011

Sista fredagen på jobbet

Idag var det sista fredagen på nuvarande jobbet. I alla fall sista fredagen då det är en helg och sedan ska jag till jobbet på måndagen igen. Nu är det bara en vecka kvar på jobbet, sedan är jag arbetsbefriad resten av uppsägningstiden. Det kryper närmare och börjar kännas lite jobbigt att behöva ta farväl av allt och alla.

Senaste veckorna har jag ägnat åt att avsluta mina uppdrag och försöka lämna över till kollegor. Nu är det mesta avslutat. Nästa vecka blir det mest att rensa datorn och bokhyllan.

Jag har svårt att låta bli att engagera mig i jobbet även om jag borde vara skitsur och vägra jobba så kan jag inte låta bli. Jag vill också vara med och lösa kundernas problem. Det är ju det som är så roligt. Det kommer jag att sakna.

Det jag kommer att sakna mest är förstås ändå mina goa kollegor. Både de som blir kvar på företaget, men framför allt de som jag jobbat nära som också blivit uppsagda. Det blir till att ta sig i nackskinnet och se till att hålla kontakten nu när vi sprids för vinden.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Tänk, redan dags! Jag förstår att det är svårt att lämna och så klart att man vill göra ett bra jobb! In i det sista.