tisdag 15 februari 2011

Varning för tigermamman!

Tigermammor är inte lätta att tas med! Stackars alla som möter en tigermamma (eller pappa). Finns det något starkare än en mamma som vill försvara och hjälpa sitt barn?

Jag blir tokig och gör precis vad som helst. Lägger allt annat åt sidan och agerar eller ligger sömnlös på nätterna. Jag antar att det sitter djupt ner i mammagenerna. Nu har jag inte haft några stora bekymmer kring barnen egentligen, men ibland kommer tigermamman fram.

Idag kom det mail från skolan. Jag kunde inte låta bli att lägga jobbet åt sidan och svara för att försvara mitt barn. För säkerhets skull, för att jag inte skulle vara för elak, så fick Mannen läsa svaret först. Sedan pratade jag med en underbar skolsköterska som blivit indragen. Tur att det finns människor med fötterna på jorden och lagom mycket distans till det som händer.

Nej, det finns inga stora problem men ibland blir det fel när många människor ska umgås hela dagarna. Ursäkta om jag skriver i gåtor, men jag vill inte lämna ut någon. Det jag vill säga är att du ska se upp för tigermamman!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag kan inte annat än hålla med! Tigermamma ska man vara, i alla lägen. Jag hoppas att situationen löser sig till det bästa! Det är inte lätt att jobba med människor, barn som vuxna, ibland :)