måndag 21 februari 2011

Sportlov

Nu är mitt sportlov snart slut. Ett kort, men effektivt sportlov.

I lördags spelade vi Dominion med vänner. Ett kul spel och en mycket trevlig eftermiddag.

I går åkte vi utför i Isabergs slalombackar. Det var onödigt kallt de första åken och onödigt isigt i backen de sista åken, men vi hade en bra dag.

Idag har jag och Martin åkt längdskidor tillsammans med mormor och morfar på en sjö. Det fanns spår runt hela sjön, men jag åkte lite kortare än så och Martin åkte ännu kortare. Solen lyste på oss och det var en riktigt skön tur. Efteråt åt vi fläskkotletter, potatis och brunsås som pappa (eller morfar då) lagat.

Nu ska jag jobba resten av veckan, men någon mer sportlovsaktivitet kanske vi hittar på någon eftermiddag.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad härligt att ni åker skidor! Jag har som sagt alltid velat, men vi har liksom aldrig haft råd när jag växte upp. Pengarna kanske funnits om mina föräldrar var intresserade också...men en dag kanske :)