lördag 5 februari 2011

Att blogga från telefonen

Nu har jag skrivit blogginlägg på telefonen vid ett par tillfällen. Det är ju väldigt smidigt att kunna blogga från telefonen när jag inte är hemma utan sitter på något annat nätverk, till exempel hotellets nätverk.

Det finns dock två nackdelar.
Jag skriver inte lika fort på telefonen. Jag skriver alltså betydligt långsammare än vad jag tänker. Det kan bli lite svårt att få allt rätt när tankarna far iväg några meningar framåt. Ibland blir det bara konstigt och ibland missar jag att få med sånt som jag har tänkt. Det blir alltså svårare att följa den röda tråden.
Dessutom är det så smått på telefonen. Jag ser ju bara en del av texten åt gången. Det gör att jag inte får någon känsla för hur inlägget ser ut. Svårt att se om det blir rätt balans mellan det jag vill få fram och det som jag skriver runt omkring för att förklara och leda läsarens tankar rätt.

Nu är jag i alla fall hemma från konferensen i Strömstad så nu kan jag blogga från min laptop igen.

Inga kommentarer: