måndag 7 februari 2011

Frukostgröt

När jag var så där halvstor och följde med farmor och handlade mat så var det ofta vi gick till mer än en affär. Hon handlade det mesta i den affär hon tyckte bäst om, men sen var vi tvungna att gå in i den andra för att köpa rätt sorts rågflingor. Jag kunde inte begripa hur det kunde ha så stor betydelse vilka rågflingor hon köpte till gröten.

Nu är jag nästan där själv. Vi äter gröt till frukost nästan varje morgon. Gröten kokar vi på hälften havregryn och hälften rågflingor. Idag storhandlade jag på coop. Dom har många bra ekologiska varor, men inte havregryn. Vi har provat flera olika sorter och flera gånger men alltid är det små skalbitar i. Alltså kan jag inte köpa havregryn på coop, det måste vara på Ica. Icas ekologiska havregryn är bra. Nu gick jag inte till Ica också idag. Vi behöver snart handla mjölk igen och då blir det i vår lokala icabutik. Då kan vi passa på att köpa havregryn!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: