torsdag 17 februari 2011

Ny frisör och ny frisyr

Idag har jag varit hos frissan. För att verkligen få en ny frisyr så valde jag att gå till en annan frissa än den jag brukar gå till. Inget ont om hon som jag brukar gå till, men jag behövde ombyte.

Jag tycker som vanligt att det är svårt att säga om håret blev bra förrän jag har fått tvätta och piffa till det själv. Just nu ligger det ju som frissan tänkt sig och det ser väl bra ut. Frågan är om hon har tunnat ur håret tillräckligt. Jag har väldigt tjockt hår så man måste tunna ur det och det är inte alla frisörer som vågar.


Efter detta frissabesöket behöver jag vila öronen ett tag. Jösses, vad hon kunde prata! Hon var trevlig, men ibland kändes det som att hon pratade mer än hon klippte.

Bland annat berättade frissan om en man som ett tag kom och hämtade det avklippta håret. Det pågick ett försök med att skydda granplantor från älgar genom att sprida ut människohår kring granplantorna. Tanken var att älgarna skulle känna människolukten och låta bli granplantorna. Det fungerade inte eftersom håret bara luktade schampoo. De borde haft smutsigt hår som luktar människa, men sånt hår producerar inte frisörerna. Undra om älgarna verkligen skulle sky smutsigt människohår. Jag är väldigt tveksam till att det skulle fungera bättre.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ja, ibland måste man förnya sig :) jag tycker det är svårt att hitta en bra frisör. Dessutom är jag inte så förtjust i kallpratet som blir hos en frisör.

Älgarna bryr sig nog inte jättemycket om vårt hår, tvättat eller skitigt :)