onsdag 17 juni 2009

En halv hassel mindre

I eftermiddag har Henrik och jag sågat ner en halv hasselbuske. Den var riktigt stor och höll på att kväva det mesta som växer runt omkring. Vi började lite trevande med stor sekatör och såg, men bytte sedan till motorsåg. Då gick det fortare och blev mycket roligare.

Jag är väldigt nöjd med resultatet. Min man, trädkramaren som inte vill ta ner några träd, tyckte att vi förstört hasseln. Tyvärr missade jag att ta någon förebild, men det blev en halvdan efterbild. Det som sticker upp bakom syrenerna är hasseln. Som ni ser så är den fortfarande ganska stor, om än mycket mindre än förut.

Bredvid syrenen växer någon sorts tistel som blir ungefär en meter höga och får stora vackra blå bollar senare på sommaren. Dom har knappt fått något ljus förut. Nu hoppas jag att dom ska blomma fint i år, som dom gjorde för några år sedan. Så här ser dom ut nu, där man kan se början till bollar i topparna.
En hel massa ris blev också resultatet av vårt sågande. Hälften har jag redan kört till tippen och resten blir det till att ta hand om en annan dag.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Nu är den en sorgligt spretig rest av sitt forna storslagna jag, menar du... :-/

Cicki sa...

Vad nöjd man känner sig när man gjort ett ordentligt dagsverk....:-)