tisdag 30 juni 2009

Nya kängor

Trots värmen tog jag mig ner på stan i dag på förmiddagen. Målet var att köpa ett par nya vandrarkängor. Det blev ett par likadana som jag hade innan, men en storlek större. De gamla är spruckna och läcker så att jag blir blöt om fötterna.

Det är ett par Meindl Island Pro. Jag har trivts väldigt bra i mina gamla. Aldrig känt av något skoskav, utan dom bara sitter som dom ska. Det är inga små krav jag ställt på dom heller. Dom används när vi vandrar i fjällen bland stenar och knölar, dom används i skogen med scouterna oavsett hur mycket det regnar och dom används till långfärdsskridskorna på vintern då dom måste ge stadga. Nu med en storlek större hoppas jag att jag fryser mindre om fötterna på vintern också.

Det var den lätta biten av fjällförberedelserna. Undra vad barnen ska ha på fötterna?


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: