torsdag 11 juni 2009

Den blomstertid nu kommer

Idag var det dax för skolavslutningar. Vädermakten förstod det och bistod med lite sol och några grader varmare än de senaste dagarna. Man får vara gladför det lilla.

Cissi fick avstå avslutningen och istället ligga hemma och kurera sig. Jag tror att körtelfebern går åt rätt håll, det vill säga bort. I dag har hon nämligen pratat med långa meningar. De senaste dagarna har det annars bara varit enstaka ord när hon var tvungen. Idag har hon berättat saker och bladdrat på. Inte lika mycket som vanligt, men ändå ett tydligt friskhetstecken. Hoppas verkligen att förbättringn håller i sig.

Henrik som slutade åttan tyckte inte att han ville ha med mamma och pappa. Det får bli nästa år när han slutar nian. Mamma fick i alla fall vara med och tycka till om vilka kläder han skulle ha på sig, så länge jag inte föreslog något med krage som kan likna en skjorta. Jag försökte försiktigt med en pikétröja, men det gick inte. Kan det vara så att han fått det där av sin far?

Martin som slutade ettan tyckte däremot att det var kul att mamma tittade på. Jag var med i kyrkan och lyssnade på sånger och dikter. Det var bara ett fel med hans avslutning. En av lärarna gjorde ett misstag när han valde kläder. Läraren tyckte väl att han skulle klä upp sig dagen till ära och valde en vit slips. Det blev väldigt fel. Vi var flera föräldrar som reagerade på det. En vit slips förknippar jag med begravning, särskilt i kyrkan. Vet inte yngre personer det? Kunde inte någon ha talat om det för honom i så fall?

Glad sommar alla sommarlediga. Jag jobbar två veckor till innan det blir semester.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: