måndag 29 juni 2009

Glass och semesterplanering

Jag har haft en fortsatt bra dag idag. Vi har varit på vår årliga tur till Smultronstället i Söderköping och ätit glass. Det är inte vilka glassar som helst där. Det gäller att vara hungrig för glassarna är stora. Man får in ett häfte med bilder på alla glassar. Att bläddra fram och tillbaka och välja glass är halva nöjet.

Det är lite stressande med semester också. Jag vill ju så mycket. Jag vill hinna med allt möjligt. Idag har jag, i mitt huvud, strukit en del punkter. Det känns skönt att ha kommit till den insikten. Nu ska jag bara lyckas pussla in de bitar som är kvar på ett bra sätt så att det blir tid att slappa och bara vara också i lagom mängd.

Dagen avslutade jag med en långpromenad med Magdalena Graafs bok Det ska bli ett sant nöje att döda dig i öronen. Det var dom första kapitlen, men den verkar lovande.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: