lördag 13 december 2008

Julfest

Igår var jag på julfest på jobbet. Jag var absolut inte laddad för att gå på fest så jag tänkte gå dit och äta och sedan åka hem tidigt. Men det är väl när man planerar som minst som det blir som bäst.

Festen började stämningsfullt med varm glögg och en massa marschaller utanför dörren. Innanför dörren stod en tjej i 10-årsåldern och spelade julmusik på saxofon.

Det bjöds på god julmat och riktigt bra underhållning av en trollkarl. Först gick han runt bland borden och trollade. Hur sjutton kan han få till det när vi sitter runt omkring på bara decimetrars avstånd? Senare hade han ett uppträdande på scenen där han plockade upp olika personer. Jag var uppe och häll ett blommigt paraply som råkade bli ett paraply utan tyg men med sex smådukar runt kanten. Jag visste inte att jag kunde trolla!

Sedan röjdes hälften av borden bort och det blev dans både till band och till diskjokey. Det blev en trevlig kväll.

Inga kommentarer: