onsdag 18 november 2015

Rör inte mitt vindskydd eller min eldstad

I vår kommun har kommunen satsat mycket pengar och tid på att rusta upp och göra i ordning nya eldstäder och vindskydd. Det blir fina rastplatser på många ställen runt om i kommunen. Många ligger i närområden så att alla kan promenera dit och utnyttja platserna. Dessutom försöker de tillhandahålla med ved. Hur bra som helst!

Vårt närmsta vindskydd ligger precis vid spåret som jag brukar springa så jag har sprungit förbi där många gånger och tittat hur fint det blivit. Det är ett stort vindskydd och en fin eldstad med bänkar runt. Så sent som i måndags kväll var Mannen där och grillade med en massa andra geocachare.

I morse läste vi i tidningen att vindskyddet hade brunnit ner. Varför kan inte alla se det bra i det som görs? Varför måste det alltid finnas de som ska förstöra? Detta gjorde mig verkligen ledsen.

1 kommentar:

Cicki sa...

Det är så tråkigt med sådana där saker. Det är som om en del inte förstår hur mycket de förstör egentligen. Det är ju inte bara ett vindskydd som brunnit ner. Det är en samlingsplats där vem som helst kan få en fin stund. Men det är som att det inte fastnar hos alla. Trist!