lördag 21 november 2015

Nystvinda

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om att jag nystade garn. Jag hade då satt garnet över två stolsryggar. Detta framgick av fotot. Efter att jag publicerat inlägget så kom ett SMS:
"Läst bloggen. Har du ingen nystvinda? Jag har två..."

Så numera har jag en nystvinda. Idag nystade jag nästa härva. Inte för att jag stickat upp det första nystanet utan mer för att jag ville prova nystvindan.
Det gick lättare med nystvindan än med stolsryggarna. Ändå tog det en god stund att nysta upp detta. Jag hann titta på flera program på SVTplay under tiden.
Nu har jag två fina nystan blått ullgarn att sticka av. Det blir så fina nystan med nystpinnen. Fördelen med dessa nystan är också att man tar garnet inifrån så nystanet ligger stilla medan man stickar.

1 kommentar:

Anna Lundevall sa...

Ja, visst blir livet lite lättare med en nystvinda :) Jag har en gammal garnvinda i ekorrhjulsmodell där jag har fäst en nystmaskin i plast - det går rackarns kvickt.