söndag 1 november 2015

Helg

Nu har det varit halloween insåg jag plötsligt när några skräckvarelser ringde på dörren i fredags. Halloweenfester tycker jag är roliga upptåg, men alla tiggande barn har jag väldigt svårt för. Jag hade inte något godis hemma så de fick en liten peng i stället. När två omgångar barn hade ringt på dörren så släckte jag alla lampor ut mot gatan och satt i inre delen av huset. När det ringde på dörren igen så var jag "inte hemma".  Så elak är jag! Nu räckte det ju inte med det. Det kom ytterligare ett par omgångar barn på lördagskvällen.

Efter att ha gett de tiggande barnen pengar så kunde jag inte låta bli att ge tiggaren vid ICA pengar. Hon är säkert i mycket större behov av pengar. I vanliga fall ger jag inte till alla de tiggare som sitter över allt. Jag ger till olika hjälporganisationer i stället.

Halloween och alla helgons helg, för geocachare innebär det årets största händelse som är ett megaevent med ungefär 700 deltagare. I år kände jag inte för att åka bort hela helgen så jag valde att vara hemma i stället. Det känns fortfarande som rätt val. Mitt mål med helgen har i stället varit att vara ute och att få baka bröd och laga lite mat utan stress. Tänkte också hinna med att läsa och handarbeta en del. Att det dessutom har blivit kvalitetstid i lugn och ro med barnen är en utmärkt bonus.

Hoppas att ni andra har haft en skön helg!

Inga kommentarer: