måndag 25 maj 2015

Trädgård och scoutläger i stället för blogg

Nu var det länge sedan det blev något skrivet igen. Det beror på flera orsaker. Dels börjar jag hitta glädjen i att peta i trädgården. Det finns inga jätteplaner, men jag har försått squash, grönkål och lite kryddor. Dessutom köpte jag två tomatplantor i helgen. Jag har dessutom rensat en stor del av trädgårdslandet. Det är faktiskt ganska avkopplande sysselsättning och resultatet syns tydligt eftersom det finns mycket ogräs att ta av.

Den andra orsaken till så få blogginlägg är att planering pågår för fullt inför helgens scoutläger. Vi ska ha läger med tre kårer tillsammans vilket blir sammanlagt 160 personer. Vi är gott om ledare så väl på plats kommer det bli lugnare, men just nu är det en del styrande för att få ihop allt. Min huvudpunkt är att planera maten. Då ställs man inför intressanta frågor; Hur mycket ärtor äter 160 personer? Hur mycket äppelmos går det åt till gröten? Hur mycket toalettpapper gör 160 personer av med under två dygn?

Det kommer nog fortsätta att vara ganska lugnt här på bloggen ett litet tag till, men jag återkommer.

Inga kommentarer: