onsdag 27 maj 2015

Löpträning

Jag har tränat mycket mindre de senaste veckorna, men känner att jag skulle vilja få till träningsrutinen igen. Senaste veckan har träningsdosen ökat lite grann igen.

Förra veckan var jag på sista passet med löpskolan som jag varit med på under våren, efter att ha missat ett par gånger. Det var ett riktigt roligt pass med intervaller där vi ruschade och intervaller där vi körde olika löpskolsteg. Passet gav mig rejäl träningsverk, men en bra känsla i kroppen. Jag hoppas att det blir en fortsättning till hösten för det har varit roligt att träna i grupp.

I helgen som gick fick jag till ytterligare ett bra träningspass. Mannen och jag håller på att jobba på en geocacheutmaning. Den innebär att man någon gång under alla år ska ha loggat lika många cacher som datumet. Du ska alltså någon gång ha loggat tio cacher den tionde och så vidare för alla datum 1-31. Eftersom det var den 23:e så ville vi logga 23 cacher. Det finns ett område utanför stan där det ligger cacher utmed grusvägar med ungefär 200 meters mellanrum.
Vi tittade ut en runda där vi kunde logga 24 cacher. Vi tog på oss löparkläderna och gav oss iväg. Det slutade med att vi hade sprungit nästan åtta kilometer. Eftersom vi sprang 200 meter och sedan fick ett kort stopp så orkade jag utan att det kändes allt för jobbigt. Så långt har jag inte sprungit sedan i början på februari. Jag kände mig supernöjd och glad efteråt.

Jag hoppas på att hitta fler varianter av löpträning (eller annan utomhusträning) så att jag kan hitta tillbaka till träningsglädjen.

Inga kommentarer: