fredag 6 december 2013

Snö och löpning

Denna fredag då halva sveriges befolkning verkar vara på firmafester så sitter jag hemma och slappar. Jag var på julbord med jobbet igår.

Idag har det blivit ljusare ute. Det har lagt sig ett vitt tunt täcke över marken. Jag tycker att det är jättemysigt. När jag kom hem från jobbet bytte jag om till träningskläder och satte på dubbarna på gympaskorna. Sedan gav jag mig ut på småvägar och cykelbanor. Det kändes riktigt mysigt att springa i ljuset från snön. Det gick till och med bra där det inte var upplyst. Vilken skillnad mot bäcksvarta november.

Just nu är det lite svårt att få till träningen mellan julavslutningar, julbord och annat. Samtidigt känner jag att jag verkligen saknar träningen när det går för länge emellan. Å andra sidan njuter jag desto mer när jag väl kommer ut på en löprunda. Just nu känns det bra att springa så jag vill inte tappa den konditionen. Förhoppningsvis kan jag snart blanda upp löpning och gympa med skidåkning också. 


Inga kommentarer: