tisdag 3 december 2013

Mer jul...

Mer jul... Det började med adventsmys i söndags. Idag var det först glögg och lussekatter vid fikat på jobbet, sedan fortsatte jag till julavslutning med scouterna. Där åt vi julgröt och avslutade terminen. Nu är det lugnt med julandet ända till på torsdag då det är julfest med jobbet.

Det är nästan så att jag blir mätt på julen innan det är jul. Idag är det tre veckor kvar till julafton.


Det bästa med december är väl ändå de elektriska adventsljusstakarna i fönstren? Särskilt den i mitt köksfönster! Det är mysigt på morgonen, att duka frukosten i ljuset av adventsljusstaken. Det är mysigt nu när jag sitter och slappar med datorn i ljuset av adventsljusstaken. Och det är mysigt att titta på alla andras adventsljusstakar på väg hem från jobbet.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag saknar att se ljusstakarna i fönstrena hemma! DET är jul för mig! Och det är klart att det kan bli lite väl mycket jul ibland, nästan så man storknar...därför är det skönt när julen är över :) Och man får ölängta till nästa år!