onsdag 4 december 2013

Scouting och geocaching

Nu har jag varit på ett utvecklande möte och diskuterat världens bästa ungdomsrörelse, scoutrörelsen!
Riktigt så enkelt är det förstås inte, men det finns otroliga möjligheter för unga (och även för mig) att utvecklas inom scoutrörelsen. Dagens möte var en del i scoutledarutbildningen som jag går. Intressant diskussion och det kommer att leda till ännu fler intressanta diskussioner framöver om hur vi kan stödja ungdomarnas utveckling. Jättespännande!

När jag kom hem och satte mig vid datorn läste jag mail och hittade en filmsnutt om ett annat av mina fritidsintressen. Också ett fritidsintresse som ger fantastiska möjligheter, geocaching. Är du nyfiken på vad geocaching är så ger filmen en snabb introduktion.


Synd att arbetet inkräktar så mycket på fritiden! Tänk om man hade många fler timmar per dygn att ägna åt sina fritidsintressen.

Inga kommentarer: