tisdag 10 december 2013

Massage

När jag fyllde år i augusti fick jag presentkort på ett ställe som har allt från nagelfilning och ansiktsinpackning till massage. I början på hösten kändes inte behovet så stort. När vi kom in i oktober började jag titta ut vad jag ville ha, men det blev inte av att boka. I början på november försökte jag boka, men strulande webbokningen och krav på lång framförhållning gjorde att det inte blev bokat.
I slutet på november blev det äntligen av att boka. Jag tycker det är så svårt att boka saker flera veckor i förväg.

I alla fall så bokade jag tid till idag, så idag var det äntligen dags. Jag hade bokat klassisk massage i kombination med varma stenar. Klassisk massage lät bekant och de varma stenarna lät lite nytt. Det var lagom vågat för mig.

Det var jätteskönt och välbehövligt. Hårt knådande och tryckande blandades med mjukare avslappnande massage med varma stenar. Den spända kontorsnacken och stresskuldrorna fick vad de tålde. Just nu känns det som att axlarna sitter en decimeter längre ner än före massagen. Jag skulle nog till och med kunna tänka mig en repris om ett tag...

Tack för en bra födelsedagspresent :)

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad underbart det lät! Massage är inte alls dumt :) Speciellt så här års av nån anledning. Känner mig lite stelare vid vintermånadern!