måndag 23 januari 2012

Lycklig

Idag är det en bra dag. Jag cyklade till stan och lyckades ganska smärtfritt uträtta mina tre ärenden. Böcker tillbaka till bibblan, köpte nya hörlurar att ha när jag springer och cyklar och slutligen lyckades jag köpa ny mössa att ha att springa och cykla med. Den gamla mössan verkar ha försvunnit spårlöst, men nu har jag en ny.

Mellan affärerna fick jag ett trevligt telefonsamtal där jag fick prata av mig lite. Sedan mådde jag ännu bättre. Nöjd och glad och med 80-talsmusik i öronen cyklade jag halvvägs hemåt. Där hade jag date med Mannen. Trevligt att ses mitt på dagen ibland.

Vi tog en geocache och åt lunch. Lycklig och glad cyklade jag sedan hemåt. Jag kan inte förklara varför jag kände mig lyckligare idag än till exempel igår. Ibland kommer det bara över mig att jag mår så bra och har det så bra. Detta trots att cykelväxeln frusit så jag fick cykla de två milen med bara en växel. Sånna tråkigheter kan man bortse ifrån när allt annat är bra.

Inga kommentarer: