onsdag 18 januari 2012

Daglig motion

Just nu är jag hemma drygt en månad till, mellan två jobb. Jag har en lång lista i huvudet på vad jag ska ta tag i hemma; röja i garderober, beta av strykhögen, storstädning i tvättstugan osv. Det är kanske inte så roliga saker, men med lite varje dag så kommer det bli bra. Jag ska naturligtvis varva det med att luncha med vänner, hälsa på hem-hemma och andra trevligheter.

Det jag saknar när jag går själv hemma är förstås den dagliga sociala kontakten som man har när man jobbar. Utan den tycker jag att vilket jobb som helst vore tråkigt. Jag måste ha kollegor kring mig. Men nu har jag upptäckt att jag verkligen saknar en sak till. Det är den dagliga motionen. Jag brukar cykla till jobbet nästan varje dag. Just nu blir det ingen sån daglig motion. Det börjar märkas på löpningen att jag saknar den dagliga motionen.

Idag bestämde jag mig för att cykla en runda. Det är ju alltid roligare att cykla om man har ett mål. Eftersom jag är skyldig en vän 50:- och hon bor i andra änden av stan så kändes det som ett lämpligt mål. Jag hade fått hennes kontonummer och kunde förstås sätta in pengarna, men det verkade roligare att överföra pengarna personligen. Förutom att jag fick en ordentlig cykeltur så fick jag fika och en pratstund. Perfekt kombination!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad smart att göra så! Jag tycker också att det är lite jobbigt att cykla och sånt om man inte har nåt mål :)

Cicki sa...

Det lät som du valt ett trevligt sätt att kombinera olika saker.