söndag 29 januari 2012

Långhelg

Nu känns de som att jag har haft en riktig långhelg. Martin hade studiedag i fredags. Studiedag innebär ju inte alls att eleverna studerar mer utan att de är lediga och därmed studerar mindre. Vi utnyttjade det genom att åka till mormor och morfar på torsdag eftermiddag. Där hann vi med en skridskotur på Salstern innan det blev mörkt.
Mormor och morfar (Martins alltså) bor i ett sommarstugeområde mitt i skogen. I alla fall kände jag det som att jag var mitt i skogen när jag vaknade på morgonen och tittade ut på naturen utanför och ner på sjön. Mysigt! Strax kom det ett rådjur och passerade över tomten. För några veckor sedan hade de lodjur som passerade genom området. Ingen har sett mer än spåren, men häftigt i alla fall.

Senare på fredagen träffade jag en barndomskompis. Vi som hängde ihop från första dagen i första klass och en massa år framöver. Nu var det 10 år sedan vi sågs och ytterligare en massa mer år sedan vi umgicks. Riktigt kul att ses. Både vi och barnen hade en trevlig eftermiddag. Jag känner mig verkligen som en utböling för jag har ingen koll på våra gamla klasskompisar längre. De flesta bor kvar i samma stad och har ju lite koll på varandra i alla fall. Jag har ju flyttat fem mil därifrån.

Resten av helgen har varit en lugn helg hemma. Jag har gjort ett loppisbesök för att förbereda onsdagens scoutmöte. Bilder och förklaring kan komma senare. Under lördagen hann jag också med en träningsrunda och middag med trevligt sällskap på kvällen.

Idag på söndagen har det varit ännu lugnare. Det har blivit lite småplock hemma. Ett besök på intersport för att utrusta Henrik. Där efter en tur ut i mörka skogen för att leta reflexer som ledde till en geocache. Cachen visade sig vara klurig att komma i. Man förväntades lista ut en kod till ett hänglås. Som tur var visade det sig att vår vän, som var med, hade dolda talanger i att få upp kodlås. Nu återstår att hänga i soffan och titta på Äkta människor.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Långhelg är ju bara för underbara! Det kan verkligen få energin att kicka igång!