söndag 15 maj 2011

Köttbullar

Idag stod det köttbullar på menyn här hemma. Då menar jag "riktiga" köttbullar och inte mamma Scans. Mina köttbullar är ju godare än dom köpta, men dom är inte lika runda. Dom är inte runda alls skulle man kunna säga. Jag brukar skämta om att när jag blir farmor/mormor då kommer jag att kunna göra runda köttbullar. Till dess får familjen hålla till godo med mina blobbar i någon slags trekantig form.

Idag när vi satte oss vid bordet sa Cissi:
- Jag gillar dina köttbullar. Dom har en egen personlighet. Man kan inte blanda ihop dom med dom runda köpta. Farmor säger att hon har gjort sina själv, men det vet vi ju inte för dom är runda som dom köpta. Morfar vågar inte ens försöka, för han gör biffar.

Vilken spännande diskussion det blev om köttbullar. Skönt att veta att mina köttbullar med personlighet är ok i alla fall. Alla äter glatt av dom, så smaken är det inte heller något fel på.

2 kommentarer:

Cicki sa...

;-)))

Trillingnöten sa...

Hahaha, ja köttbullar med personlighet är helt klart bäst. Min styvmamma har nån nippe på att hennes köttbullar ska vara exakt lika stora och små...jag orkar inte med sånt. De ska ju ändå bara ned i magen och blandas!