måndag 30 maj 2011

Gräsklippning

Jag behöver inget gym, jag har en stor trädgård i stället. Idag har jag klippt gräset och det tar en stund och är rätt tungt. För att träna andra muskler kan man gräva i jorden eller klippa och bära grenar. Det finns alltid saker att göra.

Klippa gräset är på ett sätt ganska tacksamt att göra. Det blir så fint efteråt och syns verkligen att man har gjort något, i alla fall om man inte klipper för ofta. Men ändå vore det skönt att slipppa klippa. Finns det ingen antiväxgödning? Det skulle passa mig mycket bättre än gödning.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag har inte emot att klippa gräset. bara inte vara vecka! Jag förstår inte min far som måste ut minst en gång varje vecka. hur hinner man? En gång i månaden kan det vara kul...om ens det. :)

Hans Persson sa...

Vi får väl skaffa en robotgräsklippare.