onsdag 18 maj 2011

En sväng till Motala

Idag blev det en utflykt mitt i veckan. Jag slutar normalt ganska tidigt på onsdagar. Idag såg jag till att komma iväg ordentligt i tid så att jag kunde hämta Martin när han slutade skolan. Sedan åkte vi till Motala, till mina föräldrar. Mysigt att göra det mitt i veckan. Det gjorde jag ofta när barnen var yngre, men nu var det länge sedan. Det är ju inte så långt trots allt så vi hann med att umgås några timmar.

Anledningen att det blev av att åka till Motala var att jag skulle på ett planeringsmöte inför scouthajken i Marsbäcken under kristi flygare. Så medan Martin var kvar hos mormor och morfar åkte jag på mötet. Mötet var tillsammans med de två kårer som vi ska bo tillsammans med. Nu har vi bestämt vem som tar med vad av den gemensamma packningen. Det var också trevligt att träffa en del av dom som vi ska umgås med på hajken. Jag känner dom inte alls sedan tidigare. Det blir nog en bra hajk!

Inga kommentarer: