tisdag 1 mars 2011

Säsongens sista skidtur

Idag har jag (troligen) åkt säsongens sista skidtur för nu visar väderprognoserna på lite soligare och varmare väder några dagar. Sedan är det nog inte mycket kvar av skidspåren.

Det har varit den andra fantastiska skidvintern i rad. Det hör inte till vanligheterna att kunna åka så mycket skidor här nere i södra Sverige. Denna säsong har jag åkt drygt 15 mil skidor sedan den 27:e november fördelat på 19 gånger. Det blir ungefär 8 km i snitt.

Numera sedan jag fick min nya telefon som har GPS så mäter jag alla träningsrundor, både på skidor och löpningen. Jag mäter längd och tid. Det som förvånar mig är att jag ofta springer fortare än vad jag åker skidor. Jag trodde att det gick betydligt fortare att åka skidor. Det gör det säkert för proffsen, men tydligen inte för mig.

Dags att ställa undan skidorna och satsa på löpning och gympa i stället!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Visst är det fantastiskt med snö faktiskt överallt! Två vintrar!