onsdag 16 mars 2011

Första fröna sådda

Idag har jag petat ner dom första fröna. Det kanske är tidigt fortfarande, men jag tror att våren kommer.
I dessa åtta krukor är det tomatfrön. Dessutom satte jag en kruka med basilika, men den kommer att få stå kvar i fönstret och ska inte ut i landet.

Jag har beställt lite nya frön i år också från Frö med posten. De dimper ner i brevlådan vilken dag som helst. Förutom tomaterna så planerar jag att så broccoli, zuchini, sallad, morötter, grönkål och majs. Några potatisplantor måste jag nog ha också. Varje år tänker jag att jag inte ska ha så mycket, bara lite sånt och lite sånt osv. Till slut blir det trångt i landet, som vanligt!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Kul att så frön! :) Det gör jag typ aldrig, mer än med barnen i skolan så det kanske räknas iaf! :)