lördag 5 mars 2011

Liten garderobsrensning

Trots att det vissa morgnar inte finns något i garderoben som jag kan ha på mig så var den nu så full att de sista tröjorna inte gick in. Hmm, dags att rensa ut några av de där tröjorna och skjortorna som hängt flera år utan att blivit använda.

Innan jag började kändes det om som att jag hade gott om oanvändbara tröjor. När jag väl provade så var det inte jättemånga tröjor som gick bort. Faktiskt var det inga som gick bort helt, utan de hamnade i en påse längre in i garderoben. Antingen kommer jag att vilja använda dom nästa gång jag tittar i påsen eller så åker dom ut då. Nu blev det i alla fall tillräckligt med plats för att kunna hänga allt jag vill hänga.

Nu undrar Mannen vad jag håller på med. Först går jag för att hämta en bok. Då fastnar jag i garderoben (som ju faktiskt behövde rensas). Sedan sätter jag mig i läsfåtöljen med boken, och tar fram datorn. En timme senare har jag fortfarande inte börjat läsa i den där boken som jag bara skulle hämta först. NU ska jag läsa en stund innan vi ska iväg till en vän på middag.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Så kan det gå ibland :) Och det är skönt att rensa ut lite. Man förundras över hur mkt kläder man har som man aldrig använder...de såg kansek snyggare ut i affären? :)