onsdag 11 mars 2009

Sommarplanering

Nu börjar det bli dags att dra upp riktlinjer inför sommaren. Jobbet vill snart veta när jag VILL vara ledig. Sedan dröjer det ytterligare några veckor tills jag får veta när jag FÅR vara ledig.

Att tala om när jag VILL vara ledig är inte alls svårt. Jag vill ha lika långt sommarlov som barnen! Tyvärr har jag inte så många semesterdagar, inte ens när jag plussar på de sista föräldradagarna så går det ihop sig. Alltså är det dags att pussla och bestämma sig för hur sommaren ska se ut.

Vad ska vi göra i sommar? Förutom att slappa och bada förstås Jag vill så mycket, men samtidigt är det svårt att bena ut vad jag vill och vad jag vill för att barnen vill det och vad vill mina barn eller vill dom saker bara för att kompisarna har gjort det och vill jag saker bara för att mina vänner ska göra det. Hänger ni med?

Denna friheten är så stressande. Kan inte nån övre makt bara kliva ner och säga: "Dom här veckorna ska du vara ledig och då ska du planera in det här, för det är så du innerst inne vill ha det."

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: