torsdag 31 januari 2008

Glasögon och scouter

Nu har jag använt mina nya glasögon några dagar. Jag trivs riktigt bra i dom, men behöver vänja mig sakta. Jag blir öm bakom öronen. Jag har haft glasögonen varannan dag och linserna varanan dag den här veckan.
Nu har jag upptäckt några nackdelar med glasögon också. Dom blir smutsiga hela tiden, det blir inte linserna. Det blåser mellan glasögonen och ögonen när man cyklar så ögonen rinner. För det mesta ser jag ungefär vart jag ska cykla. Jag har ju cyklat vägen till och från jobbet några gånger förut.

Nu i kväll har vi haft vår vanliga scoutträff. Kvällens tema var yxa och eld. Barnen högg för glatta livet. Synd att vi inte eldar med ved längre. Då skulle jag kunna få veden upphuggen varje torsdag. Sedan var det dags att sätta fyr på veden. Efter lite kämpande för att få det att ta sig fick de igång två bra eldar. Sedan poppade vi popcorn i konservburkar med aluminiumfolie som lock. Det gick väldigt bra. Nästa torsdag ska vi åka pulka, så då är det snö. Bara så att ni vet!

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: