söndag 13 januari 2008

Nu börjar livet efter jul

Nu är julen utslängd ur vårt hus för denna gången. Lite vemodigt men ganska skönt!
Det var något fel på vår gran i år. Inte ens när jag tog bort allt pyntet så tappade den speciellt många barr. Nej, det var ingen plastgran. Man kan undra vem som limmat dit alla barr. En sån gran vill vi gärna ha nästa år också.

Efter att ha ätit för många chokladmuffins gjorda enligt receptet jag skrev igår och en hel del annat så fick det bli bättring idag. Före lunch blev det nästan en timmes promenad i det strålande mars januarivädret. Framåt kvällen hade jag tänkt att gå på gympa, men det blev ändrat till en joggingrunda. Jag fick med mig mannen som draghjälp och orkade springa hela rundan utan att det ens var jättejobbigt. Rundan var bara 3,5 km, men eftersom det var flera månader sedan sist så räcker det.

Inga kommentarer: