söndag 19 januari 2014

Suzanne Collins: Fatta Eld


Jag har nu läst även andra delen i trilogin Hungerspelen. På svenska heter boken Fatta Eld. Jag lästeboken på engelska och då heter den Catching Fire.

Jag tyckte egentligen att första delen var avslutad som den var. Men med en envis dotter så blev jag övertalad att fortsätta och läsa de andra två delarna i trilogin. Nu har jag en del kvar.

I Fatta eld som blir det bara eländigare och eländigare. Vi får fortsätta att följa Katniss och Peeta. Jag tänkte inte skriva så mycket om vad boken handlar om för det förstör den. När jag hade läst en tredjedel så läste jag en recension som avslöjade mer än vad jag hunnit läsa. Efter det kändes det inte lika roligt att fortsätta. Jag fortsatte ändå och boken var inte så tokig i alla fall.

Jag tyckte riktigt bra om första boken, men är lite mer tveksam till denna. Jag har hört andra som inte heller har gillat del två, men som säger att del tre är bättre. Nu när jag läst tvåan så måste jag läsa även trean för att se hur det går.

1 kommentar:

Mandelhjärta sa...

Jag har inte läst denna trilogi, ej heller sett filmerna. Men jag har hört att dom skall vara bra. Men tycke och smak är ju olika. ;)
Vet inte om fantasy riktigt är min kopp te...