fredag 3 januari 2014

Julledighet

Jag som sällan är sjuk har nu hittat något virus. I flera dagar har jag haft huvudvärk och hosta. Det är betydligt bättre nu än första dagarna, men det går långsamt. Hosta kan ju bli väldigt långdraget.

Jag är julledig ytterligare ett par dagar och det finns dock en fördel med att vara lite krasslig. Jag har verkligen tagit det lugnt de senaste dagarna! Jag har tillbringat mycket tid i fåtöljen, soffan och sängen. Jag har läst, tittat på några tv-program, bloggat, slösurfat och en del annat. Det känns faktiskt rätt skönt och eftersom träning eller liknande inte varit ett alternativ så har det känts helt ok. Mitt i halvkrassligheten har jag dock lyckats fira nyår med vänner och igår var vi på nyårsmiddag med Linköpings Science Fiction-förening (som är mer av ett kompisgäng än en förening).

Idag blir det mer firande för idag fyller vår lille son år. För 20 år sedan kom han som en liten plutt på 2700g. Nu är han längst i huset på drygt 180cm. Så det kan gå, utan att man hinner blinka.
Som tur är så finns det fortfarande saker vi kan lära honom. Igår lärde vi honom att laga punkteringen på cykeln. Det är bra kunskap att ha med sig!

Inga kommentarer: