tisdag 13 augusti 2013

Stopp, stanna!!

I måndags var det dags att börja jobba igen efter semestern. Det har varit en lång och skön semester och nu är vädret betydligt svalare så det går inte att klaga. Lite synd, eller bra, att jobbet kör igång i minst 110 knyck! Det gäller att på en gång få hjärnan att komma ihåg vad jag gjorde och inte gjorde före semestern, dessutom gäller det att sätta sig in i vad resten av teamet hunnit jobba med under sommaren och dessutom snabbt planera om för kommande veckor. Allt på en gång i en rasande fart!

Jag skulle vilja dra i nödbromsen och få tillbaka sommartempot.Samtidigt vet jag att det blir lite lugnare nästa vecka när jag slipper vara vikarie för kollegan och kan nöja mig med att "bara" sköta mitt jobb.
Jag vill också dra i en annan nödbroms och det är mycket svårare. Jag fyllde nyligen år, 44 år. Det räcker nu! Jag tyckte att det var perfekt att vara 40-42 år, men nu börjar det bli för nära 50. Jag, och en massa folk runt omkring mig närmar sig och passerar 50. Över på "döhalvan", som en väninna säger.

Det har varit så lagom nu i några år. Barnen har varit ganska självgående, men finns ändå kvar hemma. Jag har känt mig pigg och stark på olika sätt, mentalt och fysiskt. Föräldrarna är pigga och orkar fortfarande med både det ena och det andra. Jag vill frysa tiden här och nu! Jag vill ha kvar allt det där och hinna njuta lite till!

1 kommentar:

Cicki sa...

Ja den där åldersnoja sticker upp sitt huvud då och då. I know.....:-)