lördag 17 augusti 2013

Bondens marknad

Äntligen dags för Bondens marknad. Jag hade siktat in mig på det hela veckan. Så sugen på att handla en massa fräscha grönsaker. Bondens marknad är en marknad för odlare i närområdet. De kommer dit ett antal lördagar under hösten för att sälja sina grönsaker. Där finns även en del lokalproducerat kött, bröd och ost.
Jag åkte dit med välfylld plånbok och tom ryggsäck. Jag kom hem med nästan tom plånbok, välfylld ryggsäck och två kassar i varje hand. En massa fina grönsaker. Tänk om man kunde få tag i så fina grönsaker året om. Jag blir så inspirerad av att gå runt mellan stånden. Det är svårt att låta bli att handla.

Nu har vi gott om potatis, broccoli, rödbetor, lök, sallad, spetskål, tomater, gurka, blomkål, zucchini, bröd och säkert något mer som jag glömt just nu. Återstår att se om vi hinner äta upp allt till nästa lördag då det är dags igen.

Inga kommentarer: