onsdag 28 november 2012

Snöslask

Idag tänkte jag åka från jobbet medan det fortfarande var ljust. Det är inte helt lätt när vädret bara är grått, grått och mörkt. Dessutom har det kommit snöslask hela dagen.

Jag lyckades i alla fall komma iväg hyfsat från jobbet. När jag kommer ut på den stora parkeringen är hela parkeringen full med vita bilar. Vilken av dessa vita bilar är min? Jag visste ungefär var jag hade parkerat, men inte riktigt. Jag gick lite fram och tillbaka och tryckte på nyckeln. Till slut fick jag se en bil blinka. Där under det vita täcket fanns min mörka bil. Tur att det finns knep för att hitta bilen. Jag kanske borde montera en sån där orange vimpel på bilen så att den går att hitta på stora parkeringen i vinter.

Med tanke på snöslasket utomhus så hade jag ingen lust att springa idag, som jag egentligen hade planerat. Jag bestämde mig i stället för att göra ett ryck i köket. Det blev två sorters kakor, pepparkaksdeg, lasange och böngratäng. Äntligen har förrådet med matlådor fyllts på lite grann.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Förr kunde man ju se rävrumpor på radioantennerna. Lite svårare nu när bilarna inte har något att fästa vimplar eller rävrumpor i.....:-)

Här har det också kommit snö, fast inte förrän ikväll. Nu vill jag inte vara ute med bilen för jag hör hur de sladdar ute på gatan.

Trillingnöten sa...

Hahaha! Vilken mardröm! Oxch vad är oddsen för att det ska vara så många av samma färg??

Hans Persson sa...

Du borde kunna spana efter takräcket. Det är det inte fullt så många som har.