lördag 3 november 2012

Nya lurar

Senaste åren har jag använt lurar mycket mer än innan. Dels har jag dom när jag springer och dels när jag cyklar till jobbet. Ibland använder jag dom även hemma när jag diskar eller liknande. Jag tycker att det är så svårt att hitta lurar som sitter kvar i mina öron. Alla smålurar bara ramlar ur. För några år sedan fick jag tips om ett par bra som faktiskt har fungerat. De kostade bara 99:- och har fungerat riktigt bra, förutom att de bara håller max ett år. Nu har jag hunnit slita ut två par och då kände jag att det får vara nog. Jag läste recensioner och letade efter några andra, som förhoppningsvis ska hålla bättre.
Det blev ett par Sennheiser CX680 Sports. Jag har hunnit prova dom någon dag när jag cyklade till jobbet och på dagens joggingrunda. De verkar sitta ganska bra. Det finns en massa smådelar med som man kan byta ut för att få lurarna att passa. Jag har bytt ut ett par delar, men behöver kanske byta ytterligare några delar. Hur många delar kan det finnas på ett par små lurar? Dessutom följer det med en instruktionsbok. Ska man verkligen behöva instruktionsbok för ett par hörlurar? Kanske ska läsa den och se om jag lär mig något.

Nu blir det färggrant när jag ska ut och springa. Inte nog med den knallrosa tröjan, jag har rosa mp3-spelare och nu dessa lurar med knallgul sladd. Jag älskar för övrigt min lilla söta mp3-spelare. För visst är det viktigt att mp3-spelaren är söt? Denna råkar faktiskt fungera bra också och är lättanvänd. Hoppas verkligen att de nya lurarna ska fungera lika bra.

Inga kommentarer: