lördag 8 september 2012

En lugn helg

Denna helgen tränar jag på att säga "Nej"!
Det har varit mycket kring skolstart och start av scoutterminen. Jag känner också fortfarande av att det tar lite extra energi att vara ganska ny på jobbet, även om det är kul och känns bra. Till detta lägger jag träning, geocaching, bokcirkel och en del annat. Det kan bli för mycket även om varje sak för sig är rolig.

Denna helgen behövde jag därför hinna vara hemma och titta på mina saker och titta på min trädgård och bara få vara några stunder. Jag har därför sagt nej till flera förslag på saker att göra. Det innebär inte att jag inte har gjort någonting, men det innebär att jag har kunnat göra sakerna i min takt och fått en andningspaus mellan varven. Det känns riktigt skönt!

Idag började jag med att åka ner till vår scoutgård för att röja, städa och göra i ordning. Vi var några stycken som jobbade några timmar och fick en hel del gjort. Eftermiddagen har jag varit hemma och hunnit både baka matbröd, klippa gräset och lite annat trädgårdsplock. Dessutom hann jag med en joggingtur. Allt detta utan att behöva stressa från det ena till det andra.

Hoppas du också har en skön helg!


2 kommentarer:

Cicki sa...

Ibland blir det för mycket och då måste man pausa.

Jag har också hamnat där. Jag är ju så stresskänslig numera och det har varit någonting hela tiden sedan midsommar. Besök hit och dit, barnafödsel, sjukdomar, dödsfall och nu senast amerikafrämmande och på onsdag begravning. Så inatt var jag tvungen att sitta uppe sedan sambon lagt sig. Jag var i sånt enormt behov av ensamtid och jag fick inte till det på annat vis. Fast det känns nu att jag är enormt trött.

Hoppas du får en fortsatt härlig helg.

Trillingnöten sa...

Ny på jobbet och skolstart och massa annat. Det är viktigt att våga säga nej, bra jobbat!