tisdag 17 november 2009

Nu kan jag prata i telefon och köra bil (inte samtidigt)

Den här veckan har börjat så segt. I måndags satt jag i drygt 6 timmar på en kurs för att lära mig att prata i telefon med kunder. Hela vår avdelning satt på kursen hela dagen för att lära oss att prata i telefon. Snälla nån, alla har vi jobbat i minst 2 år och i snitt säkert 10 år på detta företag med kundkontakter. Så skrattretande. Men i stället reagerade alla med frustration. Stämningen var så irriterad att den gick att ta på. Stackars konsult som skulle göra en bra dag av det. Det är ju våra chefer som dragit igång detta som borde skämmas.

Sedan fortsatte dagen i samma stil. För efter jobbet var det handledarutbildning på körskolan för att kunna övningsköra med Henrik. Det blev drygt tre timmars kurs för att lära oss att köra bil. Delar av genomgången var bra och vissa bitar kan vi ha nytta av när vi ska ut och öva, men över tre timmar är för långt.

Idag gjorde jag väl lite nytta på förmiddagen och sedan ett telefonmöte på eftermiddagen. I morgon ska jag köra igång och jobba på allvar denna veckan.

1 kommentar:

Energibruket sa...

Hej,


Gjorde en webbsökning (efter annat….) och hamnade på din sida. Trevlig och matnyttig blogg!
Kika gärna in på www.energibruket.se Energibruket är en mötesplats för diskussion och innovation om energieffektivisering.



Mvh
 Energibruket