fredag 13 november 2009

Hemmaman och SOS-hajk

Fredag och sista arbetsdagen för Mannen på gamla jobbet. Nu kommer han att befinna sig mellan två jobb en obestämd tid. Ingen rolig sits egentligen, men just nu känns det bra.

Jag får en hemmaman ett tag och hoppas på markservice medan jag jobbar. Behöver inte lämna eller hämta några barn, behöver inte stressa hem för att hinna laga mat innan någon aktivitet, behöver inte handla på kvällen när alla andra gör det, behöver inte planera en massa för att få till barnens tandläkarbesök osv. Så kan vi ha det några månader tycker jag. Det är nog bra för alla i familjen, för jämstäldheten. Men sedan skulle det ju sitta fint med ett nytt jobb så småningom förståss, men det löser sig.

Nu ska jag iväg och handla tacos till 30 scouter och ledare. Våra scouter som är 12-16 år har önskat sig en SOS-hajk. Detta har inget med 112 att göra utan betyder Sova Och Slappa-hajk. De ska laga tacos, umgås och se på film i kväll och sedan avslutar vi i morgon förmiddag efter frukost.
Är det scouting? Allt som är roligt är väl scouting? Att få bra sammanhållning är viktigt och då tror jag att detta är bra. Dessutom har vi bjudit in jämnåriga scouter från en annan, mindre kår som de känner lite grann. Att vidga sitt kontaktnät är ju också bra.

Skaffa dig en bra helg!

Inga kommentarer: