fredag 27 november 2009

Fredag med bortslarvad son

Härligt med fredag!
Dagen började bra med glögg och lussebulle till förmiddagsfikat efter att ha slutfört dagens första arbetsuppgift. Sedan blev det ganska rörigt resten av dagen. Ju fler uppdrag, ju fler telefonsamtal, mail och kollegor är det som avbryter och till slut blir det inget gjort. Något blev det trots allt gjort, men det blir mycket för det stackars huvudet som ska hålla reda på allt på samma gång.

Framåt eftermiddagen ringde jag hem eftersom Martin skulle vara hemma själv ett par timmar från att skolan slutade tills jag och Henrik skulle komma hem. Ingen svarar! Jag tänkte inte så mycket på det för han kan ju ha musik på högt eller så. En stund senare försökte jag igen, men fortfarande inget svar. Då började jag verkligen undra. Jag avslutade jobbet så fort jag kunde och cyklade hem. Ingen hemma!

Då började jag verkligen undra och funderade på vilken ände jag skulle börja leta. Jag beslöt mig för att ringa fritids, trots att han inte går där just nu när Mannen är arbetssökande. Det var ett bra ställe att börja leta på, för där var han. Martin visste att han skulle vara ensam hemma, vilket han inte hade något emot, men ändå hade han frågat om han fick vara kvar till Henrik slutade. Då var allt i sin ordning igen så att förberedelserna för en "lugn" fredagskväll kunde börja.

Kvällen är väl inte helt lugn eftersom Cissi har tre kompisar som ska sova över, men vi övriga har spelat spel och tagit det lugnt. Återstår att se när vi får i säng (på madrass?) tjejerna.

Inga kommentarer: