måndag 9 november 2009

En bra dag trots dålig start

Idag var Martin och jag och storhandlade. Vi hade fått en kupong som gav 10 % rabatt på Coop. Vi lyckades handla mat (och ett par gymnastikskor) för drygt 2800:- så det blev över 280:- i rabatt. Inte så illa. Martin var en bra medhjälpare idag. Han skötte laserpistolen (självscannern). När vi gick ut fick han syn på tuggummiautomaten och ville köpa. Det var han ju värd efter att ha stått ut i mataffären i en timme.

När vi kom hem var kvällsmaten nästan färdiglagad. Det blev lagom att stoppa in frysvarorna och sedan sätta sig och äta. Välbehövligt. Sedan var det bara att fylla kylskåpet, skafferit och källaren med resten. Nu klarar vi oss ett tag... flera dagar innan mjölken är slut igen.

I skolan hade Martin varit på biblioteket och lånat två nya Tsatsikiböcker. Det är härliga högläsningsböcker. Det är fjärde boken av fem som vi läser nu och jag gillar dom lika mycket som Martin.

Det blev en riktigt bra dag i alla fall trots att den började med en urusel natt. Jag vaknade kl 02.30 och var sedan mer eller mindre vaken fram till 5, till synes utan anledning. Jag hade inte ens några problem att förstora upp. Det gick bara inte att sova. Jag var alltså inte särskilt pigg när klockradion satte igång 06.30. Det får bli en tidig kväll i kväll.

Inga kommentarer: