lördag 4 juli 2009

Storytel

Jag är med i något som heter Buzzador, vilket innebär att jag får prova på olika saker. Jag har till exempel provat smoothie, kycklingfärs och munskölj. Jag har också fått erbjudande om att prova på betalkort och liknande saker, men det vill jag inte. Nu har jag fått erbjudande om att prova på en månad med Storytel.

Det roliga med Storytel är att min svägerska nyligen började jobba där. Det är ett ganska nytt företag med en bra affärside. Man använder Storytel för att läsa ljudböcker med mobilen. Antingen köper man tillgång till böckerna styckvis eller betalar man en månadsavgift och får tillgång till många titlar på en gång. Jag har inte satt mig in i vilkoren än. Jag ska börja med att prova denna gratismånad.

Det som Storytel vill att jag ska prova i första hand är den nya möjligheten att kunna lyssna på ljudböckerna via datorn också. Oavsett om jag lyssnar på boken via datorn eller mobilen så kommer Storytel ihåg hur långt jag kommit och fortsätter där nästa gång.

Det ska bli spännande att få prova hur det fungerar. Kul att få det nu under sommaren när jag har tid att lyssna. Det passar så bra att lyssna på ljudböcker när jag promenerar eller när jag jobbar i trädgården.

I går kväll pillade jag med mobilen och Storytel för att komma igång. Det gick bra efter en del pillande. Nu kan jag alltså välja mellan en massa böcker och lyssna på hur många jag vill under en månad. Jag kanske återkommer med lite mer ingående åsikter när jag hunnit prova mer.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Maria sa...

Skoj att du nappade på erbjudandet från Buzzador!

Tanken med detta års Buzzadorskapanj är just att hjälpa Storytel att testa hemsidan som bara är någon vecka gammal.
Storytel vill kunna få hjälp att hitta alla, eventuella, buggar som finns så man kan ta bort "beta" stämpeln!

Vi hoppas därför att alla Buzzadorer testar ordentligt på hemsidan och rapporterar in allt konstigt!

/Svägerskan