tisdag 14 april 2009

Geocaching

Nu har jag och Mannen varit ute på en cykeltur. Jag pratade geocaching med en kollega idag och blev sugen på att ge mig ut. Jag letade rätt på en cache på cykelavstånd hemifrån. Inga problem att hitta cachen, men en jobbig cykeltur hem. Det blåser på östgötaslätten trots att det egentligen inte är blåsigt.

Det är kul med geocaching för det går att använda på så många olika sätt. I fredags när vi åkte till Göteborg ville vi ha en bensträckare på vägen. Jag kollade på geocachingkartan och hittade Ullebotallen. En fin plats att stanna på utmed Göteborgsvägen, innan Ulricehamn. En stor gammal tall och en vacker gammal bro att titta på. Sånna ställen hittar jag inte till utan geocachingen. Geocachingen har tagit mig till många fina och roliga, lite annorlunda platser. Små sevärdheter som inte står i turistbroschyren. Jag gillar sånna smultronställen.

Nu har jag tagit 221 cacher. Undra om jag kommer upp i 300 under det här året? Jag har några ohittade i närområdet och så har jag ju en hel sommar på mig.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: