söndag 5 april 2009

Dator, trädgård och påskmiddag

Nu är jag snart tillbaka och bloggar. Jag har fått tillbaka "min" dator som nu är ominstallerad. Det är bra, men innebär att den just nu saknar en massa bra inställningar. Dessutom har jag lyckats tappa bort en hel del av de bloggar som jag brukar följa. Jag har pillat lite med det i helgen så nu börjar jag hitta de flesta.

I övrigt så har jag haft bra dagar och pysslat med en del annat än att sitta framför datorn. Det har varit skönt väder så det har blivit en del trädgårdsarbete. Bland annat har den nya komposten kommit på rätt ställe efter att tillfälligt ha stått på altanen.

Idag bjöd vi våra föräldrar på påskmiddag eftersom vi kommer att vara bortresta nästan hela påskhelgen. Trevligt och gott blev det!
Till efterrätt hade jag bakat äggbakelser. Martin började med att protestera för att han minsann inte ville ha med choklad i. Han tog en i alla fall och efter att ha ätit upp halva så berömde han dom flera gånger. När hela var slut så konstaterade att det receptet ville han få av mig när han flyttar hemifrån. Det tolkar jag som ett gott betyg åt efterrätten.

Inga kommentarer: